Jeg er elev på Hønefoss Videregående skole. Jeg går VG3 Påbygg til studiekompetanse og har valgt Trykk og Foto som valgfag. Jeg har to herlig lærere som passer perfekt til disse timene!

søndag 26. februar 2012

Tekst og Illustrasjon

Denne oppgaven har innhold tre forskjellige temaer, derfor tre forskjellige bilder. Alle bildene er laget på Photoshop.

Ordtaksbilde




















Til denne oppgaven, skulle vi lage et bilde til et ordtak, rim eller bare et ord hvis vi ville. Jeg har alltid likt dette ordtaket, for det kan vel kanskje beskrive meg litt. Jeg har rett og slett satt sammen fem bilder og lagt til ordtaket «Jeg kan motstå alt – unntatt fristelser». Siste delen av ordtaket har jeg skjult litt, fordi den er avslørende for ordtaket. Det tok litt tid før noen så at det sto noe mer på bildet, enn «Jeg kan motstå alt».






Produktplakat





















Denne oppgaven her, er en plakat for et produkt. Jeg valgte å bruke Kondomeriet som en kilde, da jeg så reklame for Kondomeriet. Siden logoen til Kondomeriet er et sammensatt bilde, måtte jeg dele logoen og skjære ut engelen for seg selv. Det samme er gjort med produktet, skjært ut fra et større bilde. Inspirasjonen til komposisjonen har jeg hentet fra reklameplakater rundt om.




Julekort
















Denne oppgaven hadde vi rett før jul, og gikk ut på å lage et julekort. Selve bildet er tatt nord i Oppland. Hytta hadde lys, men dette syntes ikke. Jeg valgte da å ta opp igjen lysene med en pensel som duset ut fargen i kantene. Jeg valgte å legge til lys på busken ved siden av, for å lage litt mer liv i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar