Jeg er elev på Hønefoss Videregående skole. Jeg går VG3 Påbygg til studiekompetanse og har valgt Trykk og Foto som valgfag. Jeg har to herlig lærere som passer perfekt til disse timene!

fredag 18. november 2011

Monotrykk

Dette er den første oppgaven vi fikk og her hadde vi ganske fri tøyler. Vi skulle bruke en plate pleksiglass som vi rullet maling på ved hjelp av en valse. Vi kunne kombinere mange farger og lage et mønster. Det kunne være noe abstrakt eller noe konkret, og dette ripet vi inn med tuppen av en kvist. Vi kunne også få ha objekter på pleksiglasset, så dette ble hvitt og laget et mønster i seg selv. Jeg valgte da å lage tre trykk, et med rette linjer og farger, et med bare masse forskjellige farger oppå hverandre og ripe inn et bølgemønster begge veier diagonalt(fra hjørne til hjørne). Det bilde jeg valgte å lage passepartout på, var blandede farger med mest gul og grønn, og jeg la to blomster oppå, som gjorde at der blomstene lå, ble det hvitt. Jeg hadde hell i uhellet, for trykkpressa hadde for hardt trykk, men det gjorde så det ble dybde i bilde p.g.a. blomstene. Dette gjorde at bilde laget mer inntrykk og liv i bilde.
Ferdig monotrykk med passepartout
Pleksiglassplate






Spatel



Blomstertrykket med dybde

Valse






Trykkpresse
Vannbasert maling














-Monica!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar